Catatan - Lawatan ke Zoo Negara

TAHUN 6 

Karangan 

Catatan - Lawatan ke Zoo Negara

Soalan : Gambar tentang salah sebuah tempat menarik di sekitar Kuala Lumpur. Edit dan lengkapkan catatan di bawah dengan jawapan yang sesuai. 

_______________________________


Sabtu, 12 Ogos 2023

7:00 pagi 

Saya tiba awal di sekolah lalu berkumpul di dewan. Suasana di dewan ruih-rendah bagai ____________. 


7:20 pagi

Kami memdengar taklimat daripada guru kelas. Kemudian, Cikgu Lee mengambil _______ murid-murid. Tepat jam 7:35 pagi, kami bertolak. Dalam pelajaran, saya dan Kim Ho berbuah-buah bagai ________________ manakala Chan Ho dan Vinesh menikmati pemandangan yang indah nian. Nisha pula membaca buku cerita kerana dia seorang ___________. 


9:00 pagi

Kami tiba ke destinasi. Guru-guru beratur di kuanter untuk membeli ticket. Kami merakam gambar di pintu gerbang Zoo Negara. Kemudian, kami berjalan masuk ke dalam zoo. 


10:00 pagi 

Kami dapat melihat pelbagai spesis haiwan. Antaranya, ular, harimau, singa, zirafah dan sebagainya. Kami juga dapat melihat pertunjukkan gajah yang menarik. Gajah itu melukis menggunakan belalainya. Semua penonton-penonton memberikan tepukan yang gemuruh. 


12:30 pagi

Kami menikmati makanan di restaurant berdekatan. Selepas itu, kami pun pulang ke sekolah. Saya berharap lawatan ini ___________________.






Comments

Popular posts from this blog

BACAAN (SALIN)

Cerita – Tetamu Tidak Diundang