Karangan : Sahabat Baik Saya

Sahabat Baik Saya


Saya telah mengenali Irfan tiga tahun lalu. Lama-kelamaan dia telah menjadi orang yang _______ dengan saya. 

    Irfan merupakan sahabat baik saya. Dia berumur 11 tahun dan bersekolah di SJKC Imbi.  Dia ______ di Taman Segar Perdana. 

    Irfan seorang __________ kerana dia _______ membaca. Dia juga sering mendapat markah yang cemerlang dalam ____________. Dia bukan sahaja bijak malahan berpengetahuan luas. 

    Selain itu, Irfan juga suka membantu rakan-rakannya yang dalam kesusahan. Dia juga seorang yang prihatin. Saya pernah terlupa membawa _________ ke sekolah. Irfan telah meminjam wang sakunya dan ______ bekalan dengan saya. 

    Di samping itu, Irfan juga suka bersukan. Dia gemar bermain badminton. Irfan juga pernah ________ sekolah dalam pertandingan badminton dan telah mendapat tempat ketiga. Dia telah berjaya __________ nama sekolah dan membuat ibu bapanya berasa bangga.

    Saya berharap hubungan saya dan Irfan semakin erat___________________. Semoga persahabatan ini kekal selama-lamanya. 


Pilihan jawapan

-bagai isi dengan kuku  -mewakili

-rapat     -mengharumkan

-wang saku   -berkongsi   -ulat buku

-gemar   -tinggal    -peperiksaan

Comments

Popular posts from this blog

BACAAN (SALIN)

Catatan - Lawatan ke Zoo Negara

Cerita – Tetamu Tidak Diundang